IT süsteemide arendus ja hooldus
IT süsteemid, mis on toimivad, kiired ja mugavad kasutada, toetavad äri kasvu. Läbimõeldult arendatud ja pidevalt hooldatud tarkvara ei jää ajale jalgu.
IT süsteemide arendamise elutsükkel
IT lahenduste hindamine
Nii uute arenduste algatamisel kui ka vanade süsteemide hooldamise ülevõtmisel uute partnerite poolt on esimene samm tänaste lahenduste audit.
IT süsteemide arendus
IT süsteemide arendamine ei tähenda vaid koodi kirjutamist. Arendusprotsessi osaks on ka projektijuhtimine, disain, testimine ja juurutamine.
IT süsteemide hooldus
Ärikriitiliste ja keeruliste süsteemide hooldus võib tähendada nii ülalhoidmist (st lahendatakse vaid probleeme) kui ka tootearendust.
Infosüsteemide arendamise lahendused
IT süsteem kui tervik
Hästi toimival tarkvaral on esteetiline kujundus, eesmärkide saavutamist toetav kasutajakogemus (UX) ja kvaliteetne kood. See on testitud, maksimaalselt automatiseeritud ja erinevad süsteemid on omavahel integreeritud. Hea tulemuse saavutamiseks tuleb kaasata mitmeid osapooli, kes võivad olla ettevõtte sees, arenduspartneri juures või hoopiski spetsialistid, keda Eestist ei leiagi. Võtame vastutuse terviklahenduste väljatöötamise eest, kaasame erinevad oskused õigel ajal ilma neid ülekoormamata ja tagades nii kogu protsessi õnnestumise. Oluline on leida lahendused, mis vastavad tänastele ärivajadustele ning on kohandatavad ka 10 aasta pärast. Selle jaoks tuleb IT süsteemi tervikuna arendada.
Lihtne integreerida
Hõlpsasti integreeritavaid süsteeme saab liidestada ka tulevikus, kui selguvad vajadused, millest täna veel ei teata. Pärand- ehk legacysüsteemidel on sageli piiratud masinliidesed, mis hakkavad tihti äri kasvu takistama. Näiteks peab muutma samu andmeid mitmes kohas, sisestama andmeid ühest kohast teise, võrdlema erinevate süsteemide seise jne. Sageli puuduvad äriotsuste tegemise jaoks usaldusväärsed andmed või peab raporteid käsitsi genereerima. Tänapäevased lahendused tagavad infovahetuse erinevate süsteemide vahel, tegemata järeleandmisi andmete kvaliteedis. Uute arenduste puhul saab seda eriti elegantselt lahendada, samas on vanu rakendusi võimalik ka kaasajastada.
Tulevikukindel arhitektuur
Süsteemiarhitektuuri loomisel on oluline, et ühel hetkel äri kasv ei jääks vananevate IT süsteemide taha pidama. Selleks on vaja strateegiat, mis aitab vastata tänastele ärivajadustele, kuid on kohandatav ka 10 aasta pärast. Oluline on hoida tasakaalu liiga lihtsakoeliste ja keeruliste süsteemide vahel. Kui tulevikule mitte mõelda, siis hakkavad süsteemid äri piirama. Samal ajal ei tasu suuremat ärimahtu ennustades ehitada raketti, mida tegelikult täna vaja ei ole. Selline arendus läheb sageli ebaproportsionaalselt kalliks (arvestades tänaseid ärimahtusid) ning tekitab töötajatele probleeme, sest loodud on liiga palju valikuid ja süsteemi kasutamine on mõttetult keeruline.
Ärikriitiliste pärandrakenduste hooldus
Sageli on suured IT süsteemid äritegevusega nii sügavalt põimunud, et täiesti uut süsteemiarendust ei tasu teha. Pärandrakendused (legacy systems) hakkavad aga tihti kasvu takistama. Kui süsteemi on ebamugav kasutada, raske uute süsteemidega integreerida ning uute versioonidega kaasnevad katkestused, siis on ilmselt hooldusena tehtud vaid ülalhoidmist (st tegeletud on vaid turvaaukude ja bugidega). Ärikriitiline süsteem vajab aga ka hooldusfaasis tootearendust. Vananenud süsteemi on võimalik kaasajastada, kuid peab arvestama suure ja ajamahuka projektiga.
Agiilsed projektid
Agiilne arendus on kiire, paindlik ja kergesti kohandatav. Tarkvara valmides märgatakse sageli vajadust nõudeid muuta, kuid see ei pea ajakava ja eelarvet lõhki ajama. Aitame skaleerida agiilset arendust ka suuremates organisatsioonides kasutades Scaled Agile Framework raamistikku. See aitab kogu organisatsiooni ühtse eesmärgi nimel tööle panna. Aitame leida pudelikaelad ja saavutame eesmärgid lühikeste tagasiside tsüklite abil. Efektiivse IT arenduse puhul ei saa alahinnata projektijuhtimise komponenti. Tehniline projektijuht mõistab nii arenduse nüansse kui ka äri vajadusi. Sujuv infovoog erinevate osapoolte vahel on kogu projekti jooksul kriitilise tähtsusega.