Ettevõtte äriprotsesside automatiseerimine ja integratsioonid

Rutiinsete tegevuste automatiseerimine ja eritüübiliste tarkvarade integreerimine annab võimaluse kulutada aega kasumlikematele tegevustele.

blog_post_image

Protsesside automatiseerimise sammud

Automatiseerituse audit

Murekohtade või puudujääkide kaardistamine protsessis, et saada maksimaalne rahaline võit automatiseerimisest.

Tarkvara ja süsteemide arendus

Osa automatiseerimisest saab ära teha läbi äriprotsesside ümberkujundamise, kuid sageli toob suure kasu ka süsteemide edasiarendamine.

Protsesside robotiseerimine

Robotiseerimine ehk korduvate tegevuste usaldamine robotile vabastab töötajate aega lisandväärtust toovate tegevuste jaoks.

Tööprotsesside robotiseerimise lahendused

Tarkvararobootika ehk RPA

Tarkvararobootika ehk RPA (robotic process automation) on rutiinsete tegevuste automatiseerimine tarkvaralise roboti abil. Sageli ei tulda robotiseerimise peale, sest teatud ülesanded on olnud väga pikalt juba kellegi igapäeva töö. Ilmselt tekib igal ettevõttel ahhaa moment mõeldes, kelle tööks on erinevatest süsteemidest andmete kokku kogumine ja konkreetse ning visuaalse raporti koostamine. Tavaliselt on sellised tabelid või graafikud jäänud inimese tööks, sest andmed pärinevad eri kohtadest ja olemasolevate vahenditega pole soovitav tulemus olnud lihtsasti genereeritav. See sama töötaja võiks aga tänu robotile andmete sisestamise asemel tegeleda lahenduste loomisega.

Rakendus automatiseeritavate tööprotsesside leidmiseks

Flowiti arendatud rakendus Collector võimaldab kaardistada kõige ebaefektiivsemad tegevused, et saavutada suurim võit äriprotsesside automatiseerimisest. Töötajad saavad rakenduses mugavalt kirjeldada tööprotsesse, mis on korduvad ja rutiinsed. Need on tegevused, mida saab tavaliselt automatiseerida. Kirjeldades nii töö sisu kui ka ajakulu, arvutab Collector välja automatiseerimise kasu ehk kokku hoitud töötunnid. See kokkuhoid võimaldab osades ettevõtetes vähendada tööjõudu, kuid sageli suunatakse vabanenud aeg kasumlikematele tegevustele. Töötajad on oluliselt motiveeritumad uuendustega kaasa tulema, kui see võtab nende laualt ära igava ja üksluise töö.

Võit automatiseerimisest (ROI ehk Return on Investment)

Automatiseerimisega alustamine jääb tihti arvamuse taha, et automaatika ehitamine ja protsesside ümberkorraldus on kallim, kui automatiseerimisest saadav võit. Nii võibki olla, kuid sageli ei osata hinnata käsitööna tehtud rutiinsete tegevuste kulu, sest neid toiminguid teevad olemasolevad töötajad. Seetõttu eelistame alustada finantsidest ja otsime vastuseid küsimustele: 

– millised protsessid toovad automatiseerimise korral raha kõige kiiremini tagasi? 

– kus on kõige parem ROI (Return on Investment)? 

Meil on selle jaoks eraldi töövahend, mis teeb automatiseerimisideed võrreldavaks. Kasuta ise või võta ühendust, et aitaksime hinnata investeeringute osa ROI kalkuleerimisel.

RPA eelised

– Vähem vigu: inimesed teevad rutiinseid tegevusi sooritades vigu, mida robot ei teeks.

– Efektiivsuse kasv: robot on rutiinsete ülesannete täitmisel kiirem ja efektiivsem, samas inimene saab lisaaega mõtestatud töö tegemiseks.

– Väiksemad kulud: robotid töötavad vajadusel 24 tundi päevas ja 7 päeva nädalas ning ei jää haigeks ega soovi palgakõrgendust.

– Tööga rahulolu: eemaldades inimese igapäevatööst ebameeldivad rutiinsed osad, on töötajad õnnelikumad ja loomingulisemad.

– Uued võimalused: RPA rakendamisel saab lisada nii masinõppe kui ka AI võimekust, mis tõstab automatiseerimisest saadavat kasu.

Integratsioonid annavad efektiivsuse

Infovahetus erinevate süsteemide vahel annab palju võimalusi automatiseerimiseks. Head integratsioonilahendused ei tee järeleandmisi andmete kvaliteedis. Kui süsteemid omavahel ei suhtle, on töötajad sunnitud muutma samu andmeid mitmes kohas, sisestama andmeid ühest kohast teise, võrdlema erinevate süsteemide seise jne. Lisaks ebavajalikule töötundide kulutamisele tekitab selline käsitöö sageli ka kalleid vigu. Samuti on kehva integratsioonilahendusega süsteeme kasutades raske teha andmetepõhiseid äriotsuseid, sest õigeid andmeid pole võtta. Hõlpsasti integreeritavad süsteemid võimaldavad tegevusi automatiseerida ka hiljem, uute vajaduste selgudes.