Meedia

arrow_forward_icon

Geenius DigiPRO: Eesti firma tahab automatiseerida kuni pool teiste firmade tööst

Geenius DigiPRO: Eesti firma tahab automatiseerida kuni pool teiste firmade tööst

calendar_icon

13/03/2019

calendar_icon

Andres Aavik | CEO / Partner

Geenius DigiPRO: Eesti firma tahab automatiseerida kuni pool teiste firmade tööst

Eelmise aasta märtsis eestlaste poolt välja ostetud tarkvararobootika ettevõte Flowit kasvatas 2018. aastal kasumit 26% ja näeb lähiaastatel nõudluse kasvu eeskätt tehisintellekti põhinevate tarkvaratoodete arendamises.

“2018. aasta lõpus töötasime välja rakenduse, mis võimaldab organisatsioonidel lihtsasti kaardistada neid töövaldkondi, mida oleks kasulik automatiseerida,” ütles Flowiti juhatuse liige ja äriarenduse juht Juhan-Madis Pukk, kelle sõnul saab uuringute järgi tänapäevaste IT-lahendustega automatiseerida keskmiselt umbes 45% organisatsioonide tööst.

“Uus rakendus võimaldabki nii riigiametnikel kui ka eraettevõtete töötajatel lihtsa vaevaga kirja panna oma igapäevased korduvad tegevused, mida saab automatiseerida, et inimestel jääks aega loovamate ülesannete ja uute lahenduste välja töötamiseks,“ selgitas Pukk.

 

Flowiti tegevjuht Andres Aavik ja äriarenduse juht Juhan-Madis Pukk.

Suurte muutuste aasta

Flowit Estonia OÜ juhatuse liige ja tegevjuht Andres Aavik lausus, et ettevõtte käekäiku mõjutas eelmisel aastal kõige enam rahvusvahelisest grupist lahkumine ja uue ärinime kasutuselevõtt, samuti investeeringud uutesse äriliinidesse.

“Aasta tagasi ostsime ettevõtte Rootsi börsifirmalt Knowit AB välja ja võtsime kasutusele uue kaubamärgi Flowit. Kui varem tegelesime peamiselt tarkvara arenduse ja testimisega, siis viimastel aastatel oleme keskendunud robootilise tööprotsesside automatiseerimise valdkonnale ja teinud investeeringuid tehisintellekti tehnoloogial põhinevate toodete arendusse,” täpsustas Aavik.

Hea nimega müügitarkvara

Olulise tõuke ettevõtte arengule andis eelmisel aastal ka SEB kasvuprogrammis osalemine, kus töötati välja uusi ärimudeleid. Kasvuprogrammi raames loodud unikaalne AI-tehnoloogial põhinev müügitarkvara nimega AItoldyou arvutab välja tarbijate vajaduse korduvostude järele ja annab ettevõtjale märku, millal on õige aeg uue müügipakkumise tegemiseks.

“2019. aastal on fookuses müügitarkvara AItoldyou tutvustamine Skandinaavia ja Saksamaa turgudel. Samal ajal on mitmes Eesti omavalitsuses käimas automatiseerimise pilootprogramm, kus ametnikud kaardistavad korduvaid ülesandeid oma igapäevatöös, mida saaks usaldada arvutitele. Kui avalikus sektoris tuleneb robootilise tarkvara kasutuselevõtu vajadus eelkõige sellest, et kasvatada töö efektiivsust, siis paljud erasektori ettevõtted pistavad rinda kvalifitseeritud tööjõu puudusega. Mõlema probleemi lahendamisel on RPA ehk robootilise tööprotsesside automatiseerimise tehnoloogiast väga palju abi,” loetles Aavik 2019. aasta olulisemaid tegevusi.

Ettevõtte suuremad kliendid on Telia, Nasdaq, Luminor Pank ja endised sõsarettevõtted Knowit grupist.

Eestlastest omanikele kuuluva Flowiti käive oli 2018. aastal 1,1 miljonit eurot. Ettevõtte kasum kasvas 2017. aastaga võrreldes 26%, jõudes ligi 192 000 euroni. Suurimaks kuluks olid sarnaselt paljudele teistele IT-sektori ettevõtetele tööjõukulud, mis ulatusid üle poole miljoni euro. Flowitis töötas 2018. aasta lõpus 15 täistööajaga inimest.

Artikkel ilmus ermakordselt portaali Geenius.ee DigiPRO sektsioonis 13.03.2019: LINK

Seotud artiklid